De afgelopen weken hebben we geproefd, gekeken en vergeleken, gekookt, gebakken,….
Bij de start van ons thema had Jules reuzehonger en wilde hij een boterham smeren. Hij maakte een boterham met choco, kaas, vlees, confituur en kipcurry salade. Hij nam er een grote hap van, maar… Bah! Het was niet lekker. Ook onze vriendjes wilden eens proeven. Sommige vonden het vies, maar er waren er ook enkele die het lekker vonden.
De meegebrachte potten en pannen werden grondig bestudeerd en er werd muziek mee gemaakt.
Op vrijdag mochten we op school ontbijten. Wat was dat gezellig! We sorteerden ook gezonde en ongezonde voeding.
We dekten de tafel en sorteerden kleine en toverden en telden met kokjes.
We maakten courgettesoep en sneden groenten.
Daarnaast proefden we ook zoute, zoete, zure en bittere dingen en speelden er een proefspel mee.
Verder experimenteerden we met pasta, sneden we speelgoedfruit en -groenten, stelden we zelf pizza’s samen. Knutselden we een koksmuts, experimenteerden met vorken in de verf,…
We schijfdansten ook 2x en turnden met meester Frank.
Het einde van het thema sloten we af met het bakken van wafels. Mmmm! Wat waren die lekker.
Volgende week werken we rond het thema: “Kippen en eieren” en ook dat belooft weer heel leerrijk te worden….
We starten het thema met het boekje van Jules die honger had.We smeerden een boterham net als Jules.We deden er kaas, boterhamworst, choco, confituur, kipcurry op De durvers van de klas mochten eens proeven…We ontbijten samen met de andere vriendjes…We leerden wat gezond en ongezond is.We toverden met kleine kokjes…We dekten de tafelEn speelden het verhaal na….We maakten muziek met potten en pannen…We legden het verhaal na…Hé wat had Jules nu weer meegebracht?courgetten….We maakten er soep van…Mmmm… lekker!We speelden een proefspel: we proefden zoute, zoute, zure en bittere dingen….Wat voor iets geks had Jules nu weer meegebracht? Een weegschaal. Waarvoor hadden we dat nu nodig?We wogen bloem, boter,… en bakten wafels…Die waren ook erg lekker…We maakten (speelgoed)pizza’sstopten ze in de oven en overhandigden ze aan de bezorgersDie mochten kiezen aan wie ze de pizza’s bezorgden…We experimenteerden met pastaWe stempelden een patroon na voor onze koksmutsWe speelden in de huishoekWe experimenteerden met gekleurde rijst en vormpjesWe boetseerden eten…We knipten de frietjes en de hotdogs wat korterWe schilderden met vorkenWe bouwden hoge torensWe telden pasta’s en gaven ze aan de hongerige kindjesWe schrijfdansten met de juf en oefenden de vorm: rond