De eerste dag van het nieuwe thema merkten we vreemde afdrukken op in de klas… Het waren de afdrukken van berenpoten… Er zat ook een grote beer, een middelgrote en een kleine beer in de klas. Gelukkig waren we niet bang. Ze vertelden ons een verhaal over een meisje met gouden lokken. Ze had van hun pap gegeten, op hun stoelen gezeten en in hun bed geslapen…
We deden weer een heleboel leuke dingen in de klas: we sorteerden de beren, kommen, stoelen,… van klein naar groot, we gingen op berenjacht, we oefenden de ruimte begrippen (op/onder/naast/…) met de beren, we dansten met de beren, leerden een liedje over beren,… .We oefenden de bewegingen van de schrijfdans in bruine verf en juf maakte er een afdruk van, we knutselden beren en oa. bouwden huisjes voor de beren.
Op het einde van het thema maakten we berenpap. We deden alle ingrediënten in de kom en mochten er eens in roeren. Wanneer de berenpap klaar was, mochten we er uiteraard van smullen. Wat was dat erg lekker zeg!
De komende weken werken we rond het thema: Herfst! Dat belooft ook weer superleuk te worden!
Wat is dat nu weer in ons klasje?Dat zijn afdrukken van poten… Van wie zouden die nu zijn?Beren… 3 beren…Een grote beer, een middelgrote beer en een kleine beer. We sorteerden de beren op de juiste stoel,gaven ze de juiste komen lepelen legden ze in het juiste bed.We smeerden broodjes voor de beren…En leerden zo het liedje: ‘K zag 3 beren broodje smeren…We gingen op berenjacht! We waren niet bang!We wekten de slapende beer…En waren toch wel een beetje bang…We schrijfdansten en kronkelden…We namen tijdens de schrijfdansles de trap en wisselden onze voeten af (alternerend stappen)We gaven de hongerige beren eten…We maakten kennis met de weerbeer nl. Beertje Ploem en kleedden hem aanMeester Frank was mee op GWP met het 6e leerjaar en dus turnden we met de juf. We deden allemaal gekke dingen met ballonnen…We bouwden berenhuisjesWe stempelden met pomponnen…We speelden het verhaal van goudlokje na.We boetseerden berenpoten.We speelden een gezelschapspel met de juf.We zochten de kleine spulletjes en berenvriendjes….We experimenteerden in de ontdekbakken en vulden potjes…We zochten het juiste fruit, telden het en gaven het aan de hongerige beren…We maakten muziek met de beren…We kleefden wol op de beer.We fietsten…We maakten nog meer beren…En als afsluiter van het thema maakten we samen met de juf berenpap…Mmmm… wat was dat lekkere pap!