We zijn het thema begonnen met een stukje van het verhaal waarin muis de andere dieren tegen kwam en telkens vertelde over een bepaalde kenmerk van de Gruffalo: oranje ogen, gifgroen wrat , een tong zo zwart als drop en paarse stekels van zijn staart tot aan zijn kop. Daarna mochten de kinderen zelf aan de slag en hun Graffalo tekenen hoe dat zij dachten dat de Gruffalo er uit zag.
Daarna vertelde we de rest van het verhaal en vergeleken de tekeningen van de Gruffalo met de echte Gruffalo. Het verhaal is verschillende keren aan bod gekomen deze week aar telkens anders verteld. Met de prenten, via een verteltafel, schimmenspel,… . Daarna mochten de kinderen telkens zelf aan de slag en het verhaal op verschillende manieren vertellen.
In het rekencircuit hebben we deze keer gefocust op spelen met uno waarbij ze dezelfde getal moesten zoeken of volgen met een kleur, de oppervlakte meten van de dieren, geteld hoeveel dieren er waren en dit in een beeldgrafiek gegoten, vullen en legen van potjes volgens een dobbelsteen, en meten van verschillende slangen.
Tijdens hoekenwerk hebben we van alles gedaan: huizen gemaakt met boomstammen, de letter G opgevuld maar ook woorden gezocht die begonnen met die letter, een slang gemaakt volgens patroon., een gezelschapspel gespeeld, gepuzzeld, met plasticine de dieren nagemaakt.
We zijn ook samen buiten een spel gaan spelen: “Gruffalo hoe laat was het”. waarbij tellen en reactievermogen heel belangrijk was. Het waren dus weer leuke en boeiende weken bij ons in de klas;











































